یزدفردا "فرماندار خاتم اعلام كرد با پیگیریهای انجام شده بنابر اعلام وزارت نفت مجوز تأمین خوراك كارخانه پتروشیمی خاتم (واحد تولید اوره آمونیاك) روز گذشته صادر شد .

فرماندار خاتم اضافه كرد این كارخانه با سرمایه گذاری 700 میلیارد تومان ، تولید سالیانه 1 میلیون تن اوره و 75 هزار تن آمونیاك ، اشتغال 1500 نفر به صورت مستقیم و10هزار نفر به صورت غیرمستقیم از طریق صنایع پایین دستی و با دید صادرات انشاءا... تا سال 1392 به بهره برداری خواهد رسید .

وی همچنین اضافه كرد احداث واحد پتروشیمی خاتم اولین واحدی است كه در استان یزد به تصویب هیأت محترم دولت و همچنین در سفر مقام معظم رهبری نیز تصویب و بر اجرای آن تأكید گردیده بود ، كه با پیگیری های فراوان روند كند احداث این پروژه تسریع گردید و امیدواریم كه انشاءا... با پیگیری جدی سرمایه گذار محترم (شركت پلی پروپیلن جنوب) انشاءا... زودتر از سال 1392 شاهد راه اندازی آن و ایجاد حداقل 1600 شغل مستقیم در شهرستان باشیم .

فرماندار همچنین با اشاره به اینكه تأمین زیرساختهای لازم از جمله احداث سد خوانسار(تأمین آب) ، توسعه راهها (جاده ای و ریلی) ، گازرسانی و همچنین عدم صدور مجوز خوراك از موانع شروع به كار پروژه بود كه مدتها وقت اینجانب و مسئولین استانی را به خود اختصاص داد و در حال حاضر با شروع به كار احداث سد و عملیات گازرسانی و صدور مجوز تأمین خوراك و تسریع در احداث راهها بسیاری از این موانع رفع شده و خواهد شد ، كه با توجه به این موضوع امیدواریم هر چه سریعتر عملیات فیزیكی احداث پروژه آغاز گردد .
فرماندار در پایان از عنایت و توجه ویژه استاندار یزدو معاونت برنامه ریزی  به مسایل شهرستان محروم خاتم به ویژه تأمین زیرساختها و اجرایی شدن این مصوبه مهم تقدیر و تشكر به عمل آوردند ، و خواستار استمرار این مساعدتها تا بهره برداری كامل از این پروژه مهم و اساسی گردیدند .


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا